بررسی و مقایسه‌ی سه دستگاه تصفیه هوای خانگی پرفروش بازار

مقایسه دستگاه تصفیه هوا
  • آلودگی هوا مشکلی است که این روزها گریبان‌گیر شهرهای کوچک و بزرگ، به خصوص در فصل زمستان شده است. هوای پاک ارتباطی مستقیم با سلامت ما دارد، زیرا بدون واسطه وارد ریه‌های ما می‌شود. مشکلات تنفسی، سرطان ریه، سکته و برونشیت بیماری‌هایی هستند که به دلایلی از جمله آلودگی هوا در انسان ایجاد می‌شوند. این روزها که حتی کودکان نیز به خاطر آلودگی هوا بخش زیادی از تحصیلشان را در خانه سپری می‌کنند، باید به فکر ایجاد یک فضای سالم و پاک برای آن‌ها و خودمان بود. شرایط آلودگی هوا دیگر به گونه‌ای نیست که با بستن در و پنجره بتوان از ورود آلودگی جلوگیری کرد، ریزگردها در کمین هستند و از کوچک‌ترین درزها وارد می‌شوند. از زمان‌های قدیم نگهداری گل و گیاه و تعبیه کردن دستگاه‌های تعبیه در بخشی از خانه برای داشتن هوای مطبوع توصیه می‌شد، اما گردوغبار و آلودگی سال‌های اخیر دردی است که با این درمان‌ها به سادگی دوا نمی‌شود. خرید دستگاه تصفیه هوا تبدیل به راهی برای بسیاری از خانواده‌ها، اداره‌ها و مدارس برای فراهم کردن هوایی بهتر شده است.

     

    مقایسه دستگاه تصفیه هوا

     

    طرز کار دستگاه تصفیه هوای خانگی چگونه است؟

    دستگاه تصفیه هوای خانگی دستگاهی است که با فیلترهایی که دارد، فضای درون خانه را پاک می‌کند. این دستگاه هوای بیرون را به خانه نمی‌آورد. در عوض همان هوایی که در اتاق است را از فیلترهای خود عبور می‌دهد تا آلودگی‌ها از آن خارج شوند. دستگاه تصفیه هوا علاوه بر از بین بردن هوای آلوده، بوهای نامطبوع، قارچ‌ها و باکتری‌ها و مو و بوی حیواناتی که در خانه زندگی می‌کنند را نیز از بین می‌برد.

    فیلترهای هپا، کربن فعال، یونیزه کننده و uv از جمله فیلترهای دستگاه تصفیه هوای خانگی هستند. در ادامه به توضیح این فیلترها می‌پردازیم.

    • هپا: این فیلترها می‌توانند 99 درصد از آلودگی‌ها را از هوا جدا کنند. در این فیلتر گردوغبار، باکتری و آلاینده با عبور از مواد متراکم، در آن‌ها گیر می‌کنند و هوای پاکیزه به بیرون از دستگاه فرستاده می‌شود.
    • کربن فعال: فیلترهای کربن فعال به خاطر خاصیت خوب خود در جذب آلودگی‌ها در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هم استفاده می‌شوند. این فیلتر همراه با فیلتر هپا به تصفیه هوا در دستگاه تصفیه هوا می‌پردازد. آلودگی‌ها جذب این فیلتر شده و وارد هوا نمی‌شوند.
    • Uv : پرتو نور فرابنفش خاصیت میکروب کشی دارد. فیلتر یو وی لامپی است که میکروب‌های هوایی که از آن رد می‌شود را با تاباندن نور فرابنفش از بین می‌برد.
    • یونیزه کننده: یون‌های سنگین نمی‌توانند در هوا شناور باشند و روی زمین می‌افتند. عملکرد این فیلترها انتشار یون منفی در هوا است که با آلاینده‌ها ترکیب شده و آن‌ها را سنگین می‌کنند. در این شرایط آلاینده‌ها نمی‌توانند در هوا شناور باشند و روی زمین می‌افتند، در نتیجه هوا پاکیزه می‌شود.

    مدل‌های مختلفی از دستگاه تصفیه هوای خانگی در بازار موجود است که تحت برندهایی مثل پارس خزر، شیائومی، شارپ و … قرار دارد. در این مقاله به بررسی و نقد سه مدل متفاوت از سه برند شارپ، پارس خزر و شیائومی می‌پردازیم و ویژگی‌های هر یک را ذکر می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

     

    دستگاه تصفیه هوای پارس خزر مدل 260 KC-M260UV

    پارس خزر برندی ایرانی است که دارای محصولات برقی قابل قبولی است. اکثر ما در منازل خود یک محصول از پارس خزر را داریم. پارس خزر با توجه به آلودگی زیاد هوا در ایران در سال‌های اخیر دست به تولید دستگاه تصفیه هوا نیز زده است که یک مدل از تولیدات این شرکت را با هم بررسی می‌کنیم. فیلتراسیون شش مرحله‌ای که شامل فیلترهای پیش فیلتر، هپا، کربن فعال، یو وی، فوتوکاتالیست و یونیزه می‌باشد نقطه قوت دستگاه است، اما متأسفانه فضایی که می‌تواند پوشش دهد در حدود 40 متر است. 132 متر مکعب هوا در ساعت توسط دستگاه تصفیه کننده هوای پارس خزر تصفیه می‌شود. عمر فیلتر هوای کربن فعال و فیلتر هوای هپا در این دستگاه یک سال می‌باشد. فیلتر فوتوکاتالیست در این دستگاه دائمی است و نیازی به تعویض آن پیدا نخواهید کرد. قابل تنظیم در سه سرعت کم، متوسط و زیاد است و می‌توانید هم روی میز و هم متصل به دیوار از آن استفاده کنید. ایرانی بودن برند پارس خزر باعث می‌شود دستگاه‌های تصفیه هوای این برند مانند بسیاری از دیگر محصولات آن دارای قیمت کمتری نسبت به همتایان خارجی باشند.

    دستگاه تصفیه هوای پارس خزر

    دستگاه تصفیه هوای Smart Air Purifier 4 از برند شیائومی

    برند شیائومی برندی است که بیشتر به واسطه‌ی گوشی‌های موبایل و ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتش شناخته می‌شود. این برند دستگاه‌های تصفیه هوای متفاوتی را هم روانه بازار کرده که به بررسی مدل smart air purifier 4 آن می‌پردازیم. این دستگاه قادر است هوایی به اندازه‌ی 360 متر مکعب در ساعت را تصفیه کند. برای کسانی که به سبک زندگی مینیمال علاقه دارند این دستگاه مناسب است؛ زیرا طراحی مینیمال دارد. صدای بسیار کمی از این دستگاه بیرون می‌آید که با وجود این که هست، اما محل زندگی روزمره شما نخواهد بود. اگر در منزل گربه یا سایر حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، باید بدانید این دستگاه می‌تواند بوی آن‌ها را از فضا حذف کند. چهار رنگ سبز، زرد، نارنجی و قرمز نشان می‌دهند که میزان تمیزی هوا چقدر است. رنگ سبز نشان دهنده‌ی هوای تمیز و سایر رنگ‌ها به ترتیب نمایش دهنده‌ی هوایی با آلودگی کم، متوسط و زیاد است.

    تصفیه هوای شیائومی

    فیلتر این دستگاه باید هر 6 ماه و در صورت استفاده‌ی کمتر هر 12 ماه تعویض شود. نحوه‌ی حذف آلاینده در این دستگاه به وسیله فیلترهای کربن فعال و یون‌های منفی است. میزان مساحتی که این دستگاه می‌تواند پوشش دهد، 83 متر مربع است. این مساحت در محیط‌های بیمارستانی به 40 متر مربع کاهش می‌یابد. اگر گوشی موبایل شیائومی دارید می‌توانید بین این دستگاه و گوشی موبایلتان ارتباط برقرار کنید و از طریق گوشی آن را کنترل کنید.

    ارتفاع دستگاه نیم متر و طول و عرض آن 25 سانتی متر هستند که باعث می‌شود این دستگاه به صورت رومیزی قابل استفاده باشد. جنس آن پلاستیک ABS بوده و صفحه نمایش آن لمسی است. صدای این دستگاه در حالت نایت 32 دسی‌بل و در حالت عادی 64 دسی‌بل و کمتر است.

     

    دستگاه تصفیه هوای شارپ مدل KC-G60SAW

    این دستگاه دارای رکورد صد میلیون فروش در جهان و بهترین دستگاه در خاورمیانه است. دستگاه تصفیه هوای شارپ مدل KC-G60SAW دارای چهار فیلتر است که باعث می‌شود هوا به بهترین نحو تصفیه شود. فیلتر هپا، فیلتر بو، پیش فیلتر و فیلتر گردوغبار در کنار هم باعث می‌شود هوای تصفیه شده توسط این دستگاه کیفیت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها داشته باشد. این دستگاه تا 408 متر مکعب هوا در هر ساعت را تصفیه می‌کند. تکنولوژی پلاسما کلاستر در این دستگاه به کار رفته است. با استفاده از این تکنولوژی دستگاه می‌تواند تا 7000 یون را در هر مترمکعب پخش کند تا هوا را تصفیه کند. صدای 23 دسی‌بل و 55 دسی‌بل در روز باعث می‌شود صدای خاصی از دستگاه به گوش شما نرسد!

    فیلتر این دستگاه می‌تواند تا ده سال به صورت مفید عمر کند. چهار سنسور در این دستگاه تعبیه شده است که بو، آلرژی، رطوبت و گردوغبار را نمایش می‌دهند.  مساحتی که این دستگاه می‌تواند پوشش دهد تا 50 متر مربع در محیط‌های بیمارستانی است. اگر دستگاه را در محیط‌های مسکونی استفاده می‌کنید تا 100 متر مربع از منزل شما از هوای خوب بهره‌مند می‌شود. این فضا تقریباً تمام مساحت منازل امروزی را تشکیل می‌دهد. میزان هوایی که این دستگاه در هر ساعت تصفیه می‌کند از رقبای دیگر خود بالاتر است. کیفیت هوای تصفیه شده توسط این دستگاه توسط چهارده مرکز علمی معتبر در دنیا تأیید شده است. برای مثال انجمن آسم کانادا که باعث می‌شود بیمارانی که مشکل آسم دارند با خیال راحت از این دستگاه در منزل خود استفاده کنند.

     

    دستگاه تصفیه هوا SHARP مدل KC-G60

     

    مقایسه‌ی دستگاه تصفیه هوای شارپ مدل KC-G60SAW با سایر دستگاه ها

    همان طور که خودتان متوجه شده‌اید،عمر مفید فیلتر این دستگاه نسبت به مدل‌هایی که بررسی شد بسیار بیشتر است. فیلترهای این دستگاه تا 10 سال عمر می‌کنند، در صورتی که فیلتر هپا و کربن فعال شیائومی و پارس خزر حداکثر بعد از 1 سال باید تعویض شوند. فضایی که این دستگاه می‌تواند پوشش دهد 100 متر مربع است که برای اکثر منازل ایرانی مناسب بوده و از مدل شیائومی و پارس خزر بالاتر است. وجود فیلتر هپا در این دستگاه باعث برتری آن نسبت به مدل شیائومی می‌شود که تنها از کربن فعال و یون استفاده می‌کند. صدای دستگاه تصفیه هوای شارپ که بین 23 تا 55 دسی‌بل است باعث می‌شود کم‌صداترین دستگاه تصفیه هوا باشد. بسیاری از مردم از هوای خشک رنج می‌برند و دچار خشکی پوست می‌شوند، این دستگاه قابلیت مرطوب سازی هوای منزل را هم دارد که به سلامت پوست شما کمک می‌کند. میزان هوایی که در ساعت توسط این دستگاه تصفیه می‌شود از پارس خزر و شیائومی بالاتر است و هوای منزل شما را زودتر پاکیزه می‌کند. مزیت های فراوان دستگاه تصفیه هوای شارپ مدل  KCG60SAW باعث تبدیل این دستگاه به بهترین دستگاه خاورمیانه شده است. هم اکنون با چند کلیک میتوانید از فروشگاه اینترنتی رایاسان برای خرید دستگاه تصفیه هوا شارپ مدل KC-G60SAW با 18 ماه گارانتی معتبر بهین تکنولوژی با کم ترین قیمت اقدام کنید.

     

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    محسن محمودی
    ارسال دیدگاه