بررسی قدرتمندترین کارت گرافیک Asus در سال ۲۰۲۲

بررسی قدرتمندترین کارت گرافیک ایسوس
  • کارت گرافیک Asus یکی از بهترین مدل‌های گرافیک در سال‌های اخیر بوده است که اکثر گیمرها و تدوینگران سینما تاحدودی با محصولات متنوع این برند آشنایی دارند. در این مطلب قصد داریم تا مشخصات کارت گرافیک asus مدل RTX 3090 که قدرتمندترین مدل از محصولات این کمپانی نیز محسوب می‌شود را باهم بررسی کنیم. ویژگی‌هایی که هنگام خرید کارت گرافیک باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشیم تا یک خرید خوب را تجربه کنیم.

     

    ویژگی‌های سخت‌افزاری کارت گرافیک Asus مدل RTX 3090

    این مدل از کارت گرافیک Asus دارای یک پردازنده قدرتمند انویدیا است که از یک حافظه ۲۴ گیگابایتی GDDR6X بهره می‌برد. فرکانس این پردازنده در حالت عادی یا همان گیمینگ ۱۸۶۰ مگاهرتز است و اگر آن را روی حالت اورکلاک قرار دهید تا ۱۸۹۰ مگاهرتز بالا می‌رود. هم‌چنین رزولوشن این کارت 7680×4320 است و توان اجرای بازی‌ها در حالت 4k را نیز دارد. این کارت گرافیک می‌تواند به‌طور همزمان از ۴ مانیتور پشتیبانی کند. پردازنده انویدیا به‌کار‌رفته در این مدل از نسل پردازنده‌های Ampere این شرکت است و همین موضوع آن را به یکی از برترین کارت گرافیک‌های جهان تبدیل کرده است.

     

    توان نرم‌افزاری 

    از نظر نرم‌افزاری اما این مدل از رابط گرافیکی DIRECTX 12 پشتیبانی می‌کند که به‌کمک آن قادر خواهید بود تا جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا کنید. این کارت هم‌چنین از رابط OpenGL نسخه ۴.۶ نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر خصوصیات نرم‌افزاری این محصول قدرتمند می‌توان به پشتیبانی از Physx، G-Sync و HDCP اشاره کرد. کارت گرافیک RTX 3090 هم‌چنین از پردازش 4k و FullHD پشتیبانی می‌کند و ویدیوها و نرم‌افزارهایی با این کیفیت را به‌راحتی پردازش می‌کند.

     

    طراحی کارت گرافیک Asus مدل RTX 3090

    کارت گرافیک Asus از نظر طراحی بدنه و قطعات داخلی نیز از آخرین تکنولوژی روز این قطعات بهره می‌برد. برای خروجی این دستگاه چند پورت HDMI درنظر گرفته شده است که می‌تواند به‌طور همزمان از ۴ مانیتور مختلف پشتیبانی کند. وظیفه خنک‌سازی آن نیز برعهده ۳ فن بزرگ و قدرتمند است و از سیستم هیت سینک و لوله‌های خنک‌کننده در کنار آن استفاده شده است. هم‌چنین در طراحی این کارت از نورپردازی RGB به‌صورت نواری در قسمت بالایی کارت استفاده شده است که زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. مخصوصا اگر از انواع کیس‌های شفاف استفاده کنید، قادر خواهید بود تا از زیبایی‌های بصری این کارت نیز بهره‌مند شوید.

    چرخش فن‌ها در این کارت نیز موردی است که توجه افراد زیادی را به‌خود جلب کرده است. دو فن چپ و راست در یک جهت می‌چرخند و فن میانی آن در جهت مخالف حرکت می‌کند. این تکنولوژی کمک می‌کند تا کمترین میزان تلاطم هوا در اطراف لوله‌های خنک‌کننده ایجاد شده و کارایی این سیستم را تاحد زیادی بالا می‌برد. در مواقعی که درجه حرارت کارت زیر ۵۰ درجه سلسیوس باشد و یا مصرف انرژی کارت به حداقل برسد، این فن‌ها به‌طور خودکار خاموش می‌شوند تا میزان نویز و آلودگی صوتی آن به کمترین میزان ممکن برسد. ایسوس مدل ۳۰۹۰ از طریق رابط استاندارد PCI Express 4 به مادربورد قابل اتصال خواهد بود.

     

    کاربرد کارت گرافیک Asus مدل RTX 3090

    RTX 3090 اولین بار در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ به جهان معرفی شد و تا همین امروز نیز یکی از برترین و قدرتمندترین انواع کارت گرافیک در سطح جهان محسوب می‌شود. این کارت گرافیک پیشرو از شرکت ایسوس توان فنی بسیار بالایی دارد و تمامی پردازش‌های گرافیکی مختلف را به‌خوبی انجام می‌دهد. مشتری‌های اصلی این کارت گرافیک علاوه‌بر گیمرهای حرفه‌ای که برای اجرای بازی‌های سنگین نیاز به یک کارت رده بالا دارند، شامل طراحان گرافیک و تدوینگران سینما و تلویزیون نیز می‌شود. این مدل قدرتمند از ایسوس می‌تواند به‌راحتی از ویدیوهایی با کیفیت 4k رندرگیری کرده و زمان پردازش آن را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

     

    جمع‌بندی

    کارت گرافیک Asus مدل ۳۰۹۰ شاید در نگاه اول کمی گران به‌نظر برسد. اما با مقایسه قیمت آن در ماه‌های اخیر می‌توان گفت که باتوجه به امکانات و ویژگی‌ها و مشخصات کارت گرافیک، قیمت آن بسیار به‌صرفه بوده و در موقعیت خوبی برای خرید قرار دارد. اگر قصد خرید کارت گرافیک جدیدی برای خود دارید و هنوز از انتخاب خود مطمئن نیستید، با مشاورین سایت در تماس باشید تا اطلاعات مهم و لازم را در اختیار شما قرار دهند. هم‌چنین می‌توانید نظرات ارزشمند خود را در زیر همین مطلب و از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    محسن محمودی
    ارسال دیدگاه