هنگام خرید هدست گیمینگ به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

راهنمای خرید هدست گیمینگ
  • بازی‌های کامپیوتری و دستگاه های کنسول ( پلی استیشن ، ایکس باکس ، نینتندو سوویچ و… ) مدتی ست که فراگیر شده و در جهان طرفداران زیادی تحت عنوان گیمر به این بازی ها مشغول هستند . از جایی که افراد ساعت‌ ها مشغول بازی میشوند ، به تجهیزات خاصی نیاز هست تا از نظر راحتی و پرکاربرد بودن مناسب بازی باشد . یکی از این تجهیزات ، هدست گیمینگ است و در این مقاله با ذکر ویژگی هایی که که باید یک هدست گیمینگ داشته باشد به شما در خرید هدست گیمینگ کمک می‌کنیم.

     

    تفاوت هدست گیمینگ و هدفون گیمینگ چیست؟

    با توجه به شباهت های فراوان و حتی کاربرد هدفون گیمینگ و هدست گیمینگ ،تفاوت در نوع میکروفون آن ها باعث تمایز این دو شده است. میکروفون در هدست گیمینگ در بخش بیرون از بدنه قرار دارد و انعطاف پذیر می‌باشد تا مکالمه با کیفیت تری با مخاطبین خود داشته باشید ولی در هدفون گیمینگ در داخل بدنه طراحی شده است.

     

    خرید هدفون گیمینگهدست گیمینگ RAZER KRAKEN X

     

    هنگام خرید هدست گیمینگ به طراحی و ظاهر توجه کنید

    اولین موردی که به چشم مشتریان میخورد نوع طراحی هدست گیمینگ و حالت ارگونومی آن است پس شرکت های بزرگی مثل ریزر ، ردراگون ، ایسوس ، فنتک ، لاجیتک و…. که در حوزه تولید تجهیزات گیمینگ فعالیت می‌کنند ؛ پس از سال ها فعالیت، در تولید محصولاتی با ظاهری مدرن و جذاب در عین حال راحت و روان با یکدیگر رقابت می کنند. به دلیل سبک وزن بودن ،جنس بدنه اصلی هدست های گیمینگ از پلاستیک پلی کربنات و بعضی از ترکیب پلاستیک پلی کربنات و فلز آلومینیوم تولید می‌شوند.

     هدست گیمینگ REDRAGON H350

     

     هدبند قابل تنظیم

    بهترین هدست ها هدستی ست که دارای قابلیت تنظیم سایز داشته باشد. در بدنه هدست حالت ریلی وجود دارد که شخص با توجه به سایز سر خود بصورت دستی تنظیم میکند یا در بخش بالایی، نواری بالشتکی قرار دارد که با قرار دادن هدست روی سر ، مناسب سایز سر می‌شود و ثابت باقی می‌ماند.

     

    راهنمای خرید هدست گیمینگ

    بالشتک های مناسب روی گوش 

    یکی از مهم ترین بخش های هدست بالشتک های فومی روی گوش است چون در تماس با گوش است وکیفیت پایین ، سخت بودن و ضد تعریق نبودن آن در طولانی مدت باعث آزار شخص می‌شود. محصولی که تهیه میکنید باید دارای بالشتک نرم وضد تعریق باشد .

     

    ویژگی های هدست گیمینگ

     

    به صدای فراگیر  7.1 SURROUND هنگام خرید هدفون گیمینگ توجه کنید

    با پیشرفت فناوری ، قدرت در تجهیزات صوتی برای انتقال صوت پیشرفت کرده است. فناوری صدای فراگیر Surround 7.1  حاصل این پیشرفت است که به شکل های مختلف از آن در سیستم های صوتی استفاده میشود . کمپانی های تولید لوازم گیمینگ از قابلیت صدای فراگیر Surround 7.1  در ساخت بعضی از هدست های گیمینگ حرفه‌ای خود استفاده می کنند. این قابلیت همانطور که از نامش مشخص است شبیه ساز پخش صدا از 7 کانال ( جهت ) مختلف است و گویا شما حین بازی شخصاً در میدان نبرد هستین و حتی صدای پای دشمن را در پشت سر خود با کیفیت بالا می‌شنوید.

     

    ویژگیهای هدست گیمینگویژگیهای هدست گیمینگ

     

     

    کیفیت مناسب میکروفون هدست گیمینگ

    در چند سال اخیر شرکت در بازی های گروهی افزایش یافته است بطوری که افراد برای هیجان بیشتر از راه دور با دوستان و آشنایان خود و حتی غریبه بصورت گروهی بازی می‌کنند .باتوجه به اینکه مدام با یکدیگر در ارتباط هستند باید صدای انتقالی واضح و اصطلاحاً کریستالی باشد؛  بنابراین خرید هدست گیمینگ با میکروفون با کیفیت پر اهمیت است که پیشنهاد می‌شود به این موضوع توجه کنید . فناوری جدیدی به نام Noise Cancelling  که باعث کاهش صدای مزاحم اطراف و واضح کردن صدای شما وجود دارد که پیشنهاد می‌شود هدست انتخابی حتماً دارای این قابلیت باشد .

     

    راهنمای خرید هدفون گیمینگ

     

    نورپردازی  RGB در هدست مخصوص بازی

    همانطور که میدانید گیمر حرفه ای تمایل به اتاق گیمینگ حرفه ای دارد. بنابراین هدست های گیمینگ با نورپردازیRGB   ظهور کرده است که با سه رنگ پایه ترکیب های رنگی جذابی تا 16 میلیون رنگ می‌سازد. بسته به طراحی هدست، این نورپردازی با معماری خود هدست ترکیب جالب و چشم نوازی به محصول می‌دهد. اکثر هدست های گیمینگ دارای نرم افزار مخصوص هستند که می‌توان به وسیله آن شخصی سازی های لازم را انجام داد  . نورپردازی یکی از این شخصی سازی هاست تا انتخاب کنید چه رنگی با چه شدتی و چگونه به نمایش داده شود.

    هدفون گیمینگ FANTECH HQ52S TONE RGB

     

    هدست گیمینگ باسیم و هدست گیمینگ بی سیم

    هدست بی سیم به وسیله یک دانگل بلوتوث همراه محصول به سیستم متصل می‌شود و دارای باتری داخلی قابل شارژ است که انرژی نورپردازی RGB و عملکرد را تأمین می‌کند. هدست های سیمی در دو نوع اتصال عرضه میشوند. نوع اول یک سیم اتصال جک 3.5  میلی متری برای انتقال صدا و همراه با یک سیم اتصال USB برای تغذیه نورپردازی عرضه می شود و نوع دوم انتقال صدا و تغذیه فقط از طریق یک سیم اتصال USB  انجام میگیرد ( این نوع از فناوری صدای فراگیر  7.1 پشتیبانی میکند ). انتخاب هدست مخصوص یازی بی سیم یا با سیم بستگی به سلیقه شما دارد ولی اگر هزینه‌های شما اجازه می‌دهد و می‌خواهید میزگیمینگ جمع وجور و شیک داشته باشید ،خرید کیبورد گیمینگ بی ‌سیم پیشنهاد می‌شود .

     

    کنترلر های روی هدست گیمینگ

    هدست گیمینگی که کلیدهای کاربردی روی آن تعبیه شده به مراتب پر طرفدارتر هستند .بخشی روی سیم یا بدنه هدست طراحی شده است که دارای کلیدهایی هستند. این کلیدها شامل اسکرول حجم صدا ، تغییرحالت نورپردازی RGB ، روشن کردن میکروفون و… هستند.

     

    هدست گیمینگ OMNI MH83

     

    بهترین برندهای هدفون گیمینگ

    در زمینه تولید هدست گیمینگ شرکت های بزرگی مثل لاجیتک LOGITECH ، فنتک FANTECH ، ریزرRAZR ، ایسوس ASUS ، کورسیر CORSAIR  ،ردراگون  REDRAGON، کولر مستر COOLERMASTER و لنووLENOVO  و… در حال فعالیت هستند .این کمپانی ها سال هاست که با تولید لوازم جانبی مثل ماوس گیمینگ ، کیبورد گیمینگ ، هدست گیمینگ ، ماوس پد و… طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده اند و دارای مشتری دائمی هستند و سعی می‌کنند محصولات حرفه ای و مدرنی با قابلیت های جذاب بسازند .پیشنهاد میکنیم برای خرید هدست گیمینگ ابتدا برندهای معروف را بررسی کنید تا یک محصول عمری و کارآمد خرید کنید.

     

     

    جمع بندی

    در این مقاله سعی کردیم ویژگی های هدفون گیمینگ را توصیف کنید تا با درک ان ها هنگام خرید راهنمای شما باشیم . با مطالعه مقاله میتوانید مناسب ترین هدست مخصوص بازی از نظر هزینه و کاربرد تهیه کنید.

    در کنار این راهنمای خرید ،مطالعه مقاله های راهنمای خرید ماوس گیمینگ و خرید کیبورد گیمینگ پیشنهاد می‌شود .

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    محسن محمودی
    ارسال دیدگاه