راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ
  • مدتی است که با فراگیر شدن بازی‌های کامپیوتری میلیون ها نفر در جهان بصورت حرفه بازی می‌کنند و حتی تبدیل به سبک زندگی آن ها شده است. البته که بعضی از ان ها از بازی حرفه ای خود ویدیوی زنده ( استریم ) تهیه می‌کنند و در شبکه های مجازی مثل یوتیوب ، دیسکورد ، توویچ و… برای هزاران نفر به اشتراک می‌گذارند. هر فعالیتی نیاز به ابزار مورد نظر خود دارد و گیمران برای بازی حرفه‌ای نیاز به لوازم گیمینگی دارند تا نیاز ان ها حین بازی را برآورد کند. خرید کیبورد گیمینگ مناسب یکی از دغدغه های گیمران است .در این مقاله با ذکر ویزگی هایی که که باید یک کیبورد گیمینگ داشته باشد به شما در انتخاب بهترین آن کمک می‌کنیم.

     

    طراحی و ظاهر کیبورد گیمینگ

    شرکت های بزرگی مثل ریزر ، ردراگون ، ایسوس ، فنتک ، لاجیتک و…. که در حوزه تولید تجهیزات گیمینگ فعالیت می‌کنند ؛ پس از سال ها تجربه ساخت، نیاز مشتری را درک کردند. کیبورد مناسب از نظر طراحی ،کیبوردی ست که دارای کلیدهای برجسته نسبت به سطح که در نگاه اول و پس از لمس مجذوبش می‌شوید. جنس بدنه کیبوردهای گیمینگ پلاستیک پلی کربنات و بعضی از ترکیب پلاستیک پلی کربنات و فلز آلومینیوم ساخته شده اند . ترکیب این دو جنس باهم نه تنها استحکام کیبورد را بالا می‌برد بلکه ظاهر زیبایی دارد. کیبوردهای گیمینگ دارای صفحه ای با حالت ارگونومی دارد و این استاندارد باعث می‌شود شما پس از ساعت ها یازی احساس خستگی نکنید.

    بدنه کیبوردهای گیمینگ باید نسبتاً سنگین باشد تا هنگام ضربات پی در پی انگشت به کلید ،کیبورد ثابت باشد و حرکت نکند .

     

    طراحی کیبورد گیمینگ

     

    ویژگی‌ کلیدهای کیبورد مخصوص بازی

    کمپانی های معروف لوازم گیمینگ ،دو نوع کیبورد با کلیدهای مکانیکال و ممبران به بازار عرضه می‌کنند ( کیبورد های مکانیکی پرطرفدار تر و گران تر است ). گیمران هنگام بازی تمایل دارند به هر کلیدی که نیاز دارند به سرعت دست پیدا کنند تا بتوانند از مهلکه بازی جان سالم به در ببرند. بنابراین تعداد کلیدها و نحوه‌ی چیدمان آن روی صفحه کلید مخصوص بازی اهمیت دارند . هرچند که دکمه های اصلی برخی کیبوردها با رنگی خاص نسبت به دیگر کلیدها متمایز شده اند. با وجود هزینه بالای این کیبورد ها سعی کنید حدالاامکان محصول انتخابی دارای ویژگی‌های زیر باشد :

    1. کلیدهای مولتی مدیا
    2. کلیدها با قابلیت Anti Ghost
    3. کلیدها با عمر بالا ( مثلا 10 میلیون بار)
    4. مقاومت دربرابر آب و گردوغبار
    5. کلیدهای میانبر ماکرو (Macro)

     

    1-کلیدهای مولتی مدیا : حتما شما از آن دسته از گیمرهایی هستید که هنگام بازی به پخش موزیک به صورت هم زمان علاقه دارید. در کل وجود کلیدهای مولتی مدیا باعث سهولت مدیرت موزیک و فیلم می‌شود.

    2-کلیدها با قابلیت Anti Ghost : گاهی اوقات حین بازی کردن در مرحله ای چالشی قرار می‌‎گیرید و سرعت دست شما در انتخاب کلید بسیار مهم است. در این مواقع هرچند ممکن است دست شما سریع باشد اما کلیدها در اثر استفاده هم زمان ممکن است مشکل پیدا کنند و عمل نکنند. اگر کلیدها قابلیت ضد روح  داشته باشند این مشکل رخ نمی دهد و همه کلیدها عمل می‌کنند.

    3-کلیدها با عمر بالا ( مثلا 10 میلیون بار) : کیبوردهایی تهیه کنید که جنس کلیدها مرغوب و بادوام باشند. برخی کیبورد ها دارای کلیدهای دولایه هستند تا در بلند مدت کیفیت خود را حفظ کند و عمر بالایی داشته باشند.

    4- مقاومت در برابر آب و گردوغبار: اگر از گیمرانی هستید که عادت دارید حین بازی نوشیدنی یا غذا صرف کنید، کیبوردی انتخاب کنید که دارای گواهی‌نامه استاندارد ضدآب و گردوغبار باشد. مایعات در این کیبورد نفوذ نخواهد کرد.

    5-کلیدهای ماکرو (Macro) : کلیدهای ماکرو (Macro) تعدادی کلید هستند که درصورت نیاز می‌توانید به وسیله نرم افزار آن‌ها را سفارش سازی و ذخیره کنید تا هنگام بازی از آن ها استفاده کنید . این کلیدها طبق برنامه ریزی شما عمل خواهند کرد و میانبر هستند.

    کیبورد گیمینگ FANTECH K613

    کلیدهای مکانیکال

    در کیبوردهای مخصوص بازی طبق اطلاعات روی جعبه محصول از سوویچ های مخصوصی استفاده میشود که در هرمحصول متفاوت است . هر کدام دارای رنگ متفاوتی ست که از لحاظ صدادار یا بی صدا بودن ، میزان حساسیت ، میزان تاخیر و… با هم فرق می‌کنند.

    سوییچ های مکانیکال کیبورد گیمینگ

    نورپردازی RGB صفحه کلید گیمینگ

    ظاهر محیط بازی برای گیمران مهم است. استفاده از نورهای رنگی در اتاق و میز علاوه بر حرفه ای به نظر آمدن ، باعث چشم نواز شدن محیط بازی می‌شود. کمپانی های معروفی مانند فنتک نیز محصولات متعددی با طراحی نورپردازی RGB  تولید می‌کند.کیبوردگیمینگ فنتک مدل MAXFIT108  MK855 یکی از این محصولات خوش ساختی ست که با 22 حالت نورپردازی RGB  و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ جلوه‌ی خیره‌کننده ای به میز شما می‌بخشد. مدل های درخشش آن عبارتند از RAINBOW , RUNNER .CHROMATIC  و…که به وسیله نرم افزار خود می‌توانید آن را ذخیره و سفارش سازی کنید.

     

    نورپردازی rgb کیبورد گیمینگ

     

    کیبورد گیمینگ بی سیم بهتر است یا کیبورد گیمینگ با سیم؟

    کیبورد بی سیم به وسیله یک دانگل بلوتوث همراه محصول به سیستم متصل می‌شود و دارای باتری داخلی است که انرژی نورپردازی RGB و عملکردکیبورد را تأمین می‌کند . منبع انرژی در کیبورد سیمی برق سیستم درگاه USB است. خرید کیبورد گیمینگ بی سیم یا با سیم بستگی به سلیقه شما دارد ولی اگر هزینه‌های شما اجازه می‌دهد و می‌خواهید میزگیمینگ جمع وجور و شیک داشته باشید ،خرید کیبورد گیمینگ بی ‌سیم پیشنهاد می‌شود .

    کیبورد گیمینگ وایرلس راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

     

    بهترین برندهای کیبورد گیمینگ

    امروزه رقابت برای جذب مشتریان جدید در کمپانی‌ های معروف تولید لوازم گیمینگ بالاست و هرکدام سعی دارند محصولات با قابلیات جدید و کاربردی تولید کنند. چند نمونه شرکت های معروفی که کیبورد گیمینگ تولید می‌کنند عبارتند از: ریزرRAZR  ، فنتک FANTECH ، لاجیتک LOGITECH ، ایسوس ASUS ، کورسیر CORSAIR  ،ردراگون  REDRAGON،کولر مستر COOLERMASTER  و …

    همانطور که می‌دانید از جایی که برندهای معتبر دارای مشتری دائمی هستند  ، سعی می‌کنند محصولات خوش ساخت و مدرنی با قابلیت های جذاب بسازند .پیشنهاد میکنیم برای خرید صفحه کلید گیمینگ ابتدا برندهای معروف تر را بررسی کنید .

    مواردی که ذکر شد مهم ترین ویژگی های کیبورد گیمینگ بود تا راهنمای شما هنگام خرید باشیم. درکنارکیبورد گیمینگ، انتخاب ماوس گیمینگ مناسب اهمیت بالایی دارد که مقاله راهنمای خرید ماوس گیمینگ می‌تواند برای شما مفید باشد .

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    محسن محمودی
    ارسال دیدگاه