اصول طراحی یک سیستم کامپیوتر گیمینگ چیست ؟

  • در عصر دیجیتال، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان طرفدار بازی های کامپیوتری هستند و صنعت بازی در سال های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است، به همین علت تقاضا برای سیستم کامپیوتر گیمینگ نیز افزایش یافته است.

    هنگام انتخاب بهترین سیستم گیمینگ ، عوامل خاصی وجود دارد که کاربر باید برای تصمیم گیری آگاهانه در نظر داشته باشد. در واقع انتخاب بهترین سیستم برای گیمینگ می تواند یک کار دلهره آور باشد، به خصوص برای شخصی که تازه وارد دنیای بازی شده است اما با این مقاله دلهره شما را به اطمینان خاطر بدل خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

    اصول طراحی یک سیستم کامپیوتری گیمینگ چیست ؟

    راهنمای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ برای شما

    برای تصمیم گیری در خصوص خرید سیستم گیمینگ بهتر است در ابتدا سطح مورد نیاز خود را تعیین کنید. این موضوع به چند عامل بستگی دارد که مهم  ترین آن بودجه ای است که برای خرید در اختیار دارید! پس از آن مهم است که قصد دارید چه بازی هایی انجام دهید و سپس با توجه به این موضوع قطعات سیستم خود را جمع آوری کنید. با داشتن اطلاعات کافی در مورد قطعات مختلف و در نظر گرفتن نیاز های شخصی خود می‌توانید روند اسمبل کردن سیستم خود را لذت بخش تر کرده و به جای دلهره داشتن از آن لذت ببرید! در این نوشتار به بررسی سه سطح سیستم گیمینگ با توجه به بودجه شما خواهیم پرداخت و در هر سطح حداقل نیازهای یک سیستم خوب را شرح خواهیم داد.

    راهنمای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ برای شما

     

    بررسی سیستم گیمینگ اقتصادی، میان رده و حرفه ای!

    وقتی صحبت از یک سیستم گیمینگ اقتصادی به میان می‌آید، تمرکز اصلی بر اجزای مقرون ‌به‌ صرفه ای است که عملکرد معقولی را ارائه می‌دهند. برای خرید چنین سیستمی باید ابتدا نیازهای خود را مشخص کرده و حداقل ویژگی های سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی هایی را که می خواهید انجام دهید در نظر بگیرید. اما مونتاژ یک سیستم گیمینگ میان رده با بودجه متوسط می تواند گزینه بسیار بهتری برای گیمرهایی باشد که می خواهند بین هزینه و عملکرد تعادل برقرار کنند. زیرا یک سیستم بازی میان ‌رده شاید مناسب بازی های حرفه ای نباشد اما همچنان می‌تواند تجربه‌ بازی لذت بخشی را ارائه دهد. در آخر خرید یک سیستم گیمینگ حرفه ای می‌تواند بسیار رویایی باشد! خرید چنین سیستمی زمانی ممکن است که میزان بودجه مطرح نباشد و صرفا عملکرد سیستم مورد بررسی قرار بگیرد. مولفه هایی که هنگام خرید سیستم گیمینگ باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشید عبارت است از:

    یک CPU مقرون به صرفه برای یک سیستم بازی اقتصادی

    پردازنده (CPU):

    انتخاب یک CPU مقرون به صرفه برای یک سیستم بازی اقتصادی بسیار مهم است. به این منظور باید به دنبال پردازنده هایی از برند های معتبر باشید که تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد ارائه می دهند، پردازنده هایی با حداقل چهار هسته و سرعت کلاک مناسب برای مدیریت بازی های مدرن!

    پردازنده های AMD Ryzen و Core i3 یا i5 اینتل اغلب ارزش بسیار خوبی را برای گیمرهای بودجه محور ارائه می دهند. برای سیستم گیمینگ میان رده نیز میتوانید پردازنده های Core i5 یا i7 اینتل را در نظر بگیرید. اما یک سیستم گیمینگ حرفه ای به یک پردازنده قدرتمند و قابل اعتماد نیاز دارد.

    یک پردازنده رده بالا مانند Intel Core i9 یا AMD Ryzen 9 انتخاب مناسبی برای یک سیستم بازی حرفه ای است. این پردازنده ها عملکرد درجه یک را ارائه می دهند و می توانند حتی سخت ترین بازی ها را نیز به راحتی انجام دهند. علاوه بر این، این پردازنده‌ها دارای هسته‌ها و رشته‌های متعددی هستند که امکان انجام چند وظیفه‌ای روان‌تر را فراهم می‌کنند.

    کارت گرافیک نقشی حیاتی در عملکرد بازی

    کارت گرافیک (GPU):

    کارت گرافیک نقشی حیاتی در عملکرد بازی ایفا می کند! برای خرید یک سیستم گیمینگ اقتصادی کارت های نسل قبلی یا مدل هایی را در نظر بگیرید که هنوز هم می توانند اکثر بازی های رایج را در تنظیمات پایین تا متوسط انجام دهند. سری AMD Radeon RX یا Nvidia GeForce GTX گزینه های مقرون به صرفه با عملکرد مناسب را برای بازی های سطح پایه ارائه می دهند.

    بازیکنان دارای یک سیستم اقتصادی باید بتوانند بازی ها را حداقل با نرخ 30 فریم بر ثانیه تجربه کنند! برای سیستم های میان رده نیز به دنبال برند های معتبر و مناسب مانند GTX 1660 انویدیا یا RX 5600 XT از AMD باشید. در سیستم های میان رده شما باید حداقل نرخ 60 فریم بر ثانیه داشته باشید!

    اما یک کارت گرافیک رده بالا برای یک سیستم گیمینگ حرفه ای ضروری است. سری GeForce RTX 30 NVIDIA و سری Radeon RX 6000 AMD جدیدترین و قدرتمندترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار هستند. این کارت ‌های گرافیک عملکرد درجه یک و نرخ فریم بالا دارند که آنها را برای یک سیستم بازی حرفه‌ای ایده‌آل می‌کند. با خرید یک سیستم گیمینگ حرفه ای می‌توانید بازی‌ها را تا نرخ 100 فریم بر ثانیه هم اجرا کنید!

    کارت گرافیک‌هایی مثل Nvidia GeForce RTX 3080 یا موارد قوی‌تر از آن، این امکان را به شما میدهند که بازی‌ها را با کیفیت K4 و نرخی بالاتر از 100 فریم بر ثانیه نیز اجرا کنید.

    هنگام مونتاژ یک سیستم گیمینگ باید ظرفیت رم کافی انتخاب کنید

    حافظه (RAM):

    هنگام مونتاژ یک سیستم گیمینگ باید ظرفیت رم کافی انتخاب کنید تا بتوانید تجربه بازی روانی داشته باشید. بسته به بودجه خود برای خرید یک سیستم اقتصادی یا میان رده حداقل 8 یا 16 گیگابایت رم را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که سرعت RAM با مشخصات مادربرد مطابقت دارد.

    اما برای یک سیستم گیمینگ حرفه ای حداقل 16 گیگابایت رم DDR4 توصیه می شود. علاوه بر این، رم با فرکانس بالا مانند 3200 مگاهرتز یا 3600 مگاهرتز ترجیح داده می شود زیرا زمان دسترسی سریع تر و پهنای باند بالاتر را فراهم می کند.

    فضای ذخیره سازی:

    برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ خوب یک درایو (SSD) را در اولویت قرار دهید. اگر بودجه کمی دارید، یک SSD کوچکتر برای سیستم عامل و بازی های ضروری در نظر بگیرید و آن را با یک هارد دیسک سنتی بزرگتر (HDD) برای ذخیره سازی اضافی تکمیل کنید.

    منبع تغذیه (PSU):

    یک منبع تغذیه قابل اعتماد انتخاب کنید که بتواند برق کافی برای اجزای سیستم شما را فراهم کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که وات کافی دارد و از یک برند معتبر است.

    منبع تغذیه خوب یکی از اجزای حیاتی یک سیستم بازی حرفه ای است. برای تغذیه اجزای پیشرفته یک سیستم بازی حرفه ای یک PSU با حداقل 750 وات توصیه می شود. همچنین یک منبع تغذیه ماژولار بهم ریختگی کابل ها را کاهش داده و جریان هوا را بهبود می بخشد وعملکرد بهتر سیستم را تضمین می کند.

    منبع تغذیه خوب یکی از اجزای حیاتی یک سیستم بازی حرفه ای است

    مادربرد:

    هنگام خرید مادر برد روی ویژگی های ضروری مانند اسلات های توسعه کافی، پورت های USB و سازگاری با اجزای انتخاب شده تمرکز کنید.

    کیس و خنک کننده:

    برای سیستم های اقتصادی و متوسط به دنبال کیس هایی باشید که دارای فن های از پیش نصب شده برای کمک به خنک سازی هستند. خنک کننده مناسب تضمین می کند که سیستم شما به خوبی کار می کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

    اما برای یک سیستم گیمینگ حرفه ای داشتن یک خنک کننده ایده آل بسیار مهم است. برای سیستم گیمینگ حرفه ای خود حتما یک خنک کننده با کیفیت بالا انتخاب کنید تا اطمینان اداشته باشید که پردازنده آسیب نمی‌بیند! علاوه بر این، یک کیس با تهویه و جریان هوای کافی نیز برای اطمینان ازعملکرد بهینه سیستم توصیه می شود.

    قابلیت ارتقا در آینده:

    هنگام مونتاژ یک سیستم بازی ، قابلیت ارتقا آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال مادربردی را انتخاب کنید که قابل ارتقا باشد، به این ترتیب می توانید به مرور زمان سیستم خود را بدون نیاز به تعویض کل تنظیمات، بهبود بخشید.

    هنگام مونتاژ یک سیستم بازی ، قابلیت ارتقا آن را در نظر بگیرید

    تجهیزات جانبی:

    تجهیزات جانبی گیمینگ شامل کیبورد، ماوس، مانیتور، هدست، صندلی و میز مخصوص گیمینگ می‌باشد. وجود کیبورد و ماوس برای هر سطح از سیستم گیمینگ ضروری است.

    یک سیستم گیمینگ اقتصادی می تواند از کیبورد و ماوس استاندارد استفاده کند اما در سیستم های میان رده این دو معمولا طوری انتخاب میشوند که دقت و زمان پاسخگویی بهتری ارائه دهند.

    در حالیکه در سیستم های حرفه ای گیمینگ، معمولا از کیبورد مکانیکی و ماوس با بهترین دقت و زمان پاسخدهی استفاده می‌شود. آنها همچنین دارای ویژگی های قابل تنظیم مانند کلیدهای قابل برنامه ریزی و نور RGB هستند.

    شما به یک هدست نیز برای ارتباط با سایر بازیکنان در طول جلسات بازی آنلای احتیاج دارید! در نمونه های میان رده میکروفون روی هدست باید ویژگی های حذف نویز داشته باشد. اما یک هدست حرفه ای علاوه براین باید یک تجربه صوتی فراگیر در طول بازی را نیز ارائه دهد.

    اگر میخواهید تجربه ای متفاوت از بازی کردن داشته باشید به شما پیشنهاد میکنم که از مجموعه تجهیزات جانبی گیمینگ رایاسان دیدن کنید!

    شرکت رایاسان بهترین انواع ماوس‌ها ، کیبورد‌ها و هدست‌های مخصوص گیمینگ را ارائه میدهد که میتواند یک تجربه دلچسب از بازی کردن را برای شما به ارمغان آورد!

    مانیتور نیز یک وسیله جانبی مهم برای سیستم های گیمینگ است! ممکن است که یک سیستم بازی اقتصادی بهترین کارت گرافیک را نداشته باشد اما یک مانیتور خوب همچنان می تواند تجربه بازی را بهبود بخشد. یک مانیتور 24 اینچی با رفرش ریت 60 هرتز باید برای یک سیستم بازی اقتصادی کافی باشد. این مانیتور باید بتواند حداقل بازی‌ها را با رزولوشن 1080p اجرا کند.

    این در حالی است که یک مانیتور میان رده باید حداقل رفرش ریت 120 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه داشته باشد. یک مانیتور 27 اینچی با وضوح 1440p برای چنین سیستمی توصیه می شود. و در نهایت یک مانیتور پیشرفته گیمینگ باید حداقل رفرش 240 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه داشته باشد. یک مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 4K برای این سیستم توصیه می شود.

     

    در مواردی که میخواهید اتاق گیم خود را کامل تجهیز کنید به صندلی و میز گیمینگ نیز نیاز دارید! صندلی گیمینگ یک مکمل عالی برای یک سیستم بازی حرفه ای است و در طول جلسات طولانی بازی راحتی را برای بازیکن فراهم می کند. همچنین یک میز بازی فضایی عالی را برای یک سیستم بازی حرفه ای فراهم می کند. این میز باید محکم باشد و فضای کافی برای تمام لوازم جانبی داشته باشد.

    سخن آخر

    مونتاژ یک سیستم بازی اقتصادی با هزینه کم می تواند یک گزینه عالی برای گیمرهای معمولی یا افرادی باشد که با بودجه کم هنوز هم می‌خواهند از تجربه بازی لذت ببرند. اما به هرحال هنگام خرید یک سیستم گیمینگ میان رده با توجه به بودجه بیشتری که هزینه می‌کنید سخت افزار های قوی تری خواهید داشت که کمک می‌کنند بازی‌ها را با کیفیت بالاتر انجام دهید. سیستم‌ های گیمینگ میان ‌رده به دلیل داشتن قیمت مناسب و در عین حال تجربه کاربری نسبتا خوب، از سایر رده ها محبوب تر هستند. اما در پایان باید بگویم یک سیستم گیمینگ حرفه ای رویای هر گیمری است!

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    f.babaei
    ارسال دیدگاه